‘Doom Patrol’ Review: Deze Gekke DC Comics Show is Gewoon Wat het Superhero Genre Behoeften

Zodra DC Comics’ streaming service, DC Universe, aangekondigd dat het ontwikkelen van een aantal live-action comic-book adaptaties, velen waren wantrouwend. Echter, de jonge parvenu streamer trotseerde de kansen en leverde de polariserende Titanen die, ongeacht hoe je je voelde over de serie, je moest toegeven dat het was niet wat we verwacht hadden. Nu, de DC Universe is de aanpak van een bewerking van het verhaal van de groep, dat was ooit de bijnaam “De Wereld in de meest Vreemde Helden.”

Doom Patrol is DC Universe is de tweede live-action serie van vorig jaar is de Titanen. In een interessant verplaatsen, DC besloten tot de invoering van de titulaire Doom Patrol, een groep helden, dat zijn niet de meest bekende in de comics lore, in Titans Seizoen 1, en de groep werd positief ontvangen door fans en critici gelijk.

In de eerste paar afleveringen van Doom Patrol, maken we kennis met de groep, bij elkaar gebracht door Niles Caulder/De Chief (Timothy Dalton) die om mensen die zijn gegaan door traumatische ervaringen. We hebben Klif Steele/Robotman (Brendan Fraser en Riley Shanahan), een overspelige coureur wiens hersenen werd geborgen en zet in een robot, een poging om zich te verzoenen met zijn fouten uit het verleden; Rita Farr/Elasti-Vrouw (April Bowlby), een voormalige Hollywood-ster, die werd besmet met een vreemde stof op de set, waardoor haar lichaam te strekken en krimpen; Larry Trainor/Negatieve Man (Matt Bomer en Matthew Zuk), een charismatische militaire piloot drager zijn van een geheim voor zijn vrouw en kinderen, die is verminkt in een freak accident en een soort van negatieve energie die nu geopenbaard in hem; en ten slotte, Kay Challis/Crazy Jane (Diane Guerrero), een jonge vrouw met 64 verschillende persoonlijkheden, elk met een verschillende supermacht.

Toen hun leider, De Chief vermist, de rag-tag team maakt het hun missie om ze te vinden en breng hem veilig terug. Ze vinden al snel uit zijn verdwijning het gevolg is van een scheten ezel (ja, u leest het goed) en enkele entiteit genaamd Mr. Nobody (Alan Tudyk), die in staat is om te knoeien met de andere’ geestelijke gezondheid, nadat hij werd geëxperimenteerd door de Nazi ‘ s. Tudyk is Mr. Nobody ook fungeert als verteller voor de serie, want wat is er leuker dat de schurk beschrijven alle beproevingen en moeilijkheden, die zijn geplaatst op onze helden?

In Aflevering 2, we zullen zien Joivan Wade pop-up als Victor Steen/Cyborg. Zonder het openbaren van wat er aan de hand met deze iteratie van het teken (alleen Episode 1 was toegestaan voor perceel review), Wade geeft een sterke prestatie in zijn eerste scène, tot oprichting van zichzelf hands-down de beste live-action versie van het karakter (geen schaduw in de richting van Ray Fisher in Justice League, maar c ‘ mon). Als geheel, de cast helpt echt de toon gezet, het brengen van leven wat mogelijk had kunnen worden gezien als een misfire. Maar ze brengen het script tot leven en maken ons op ieder moment geloven van wat deze groep superhelden krijgt zelf in. Guerrero schijnbaar had de moeilijkste taak op haar schouders, waarbij zoveel verschillende personages in één, maar ze doet dat met gemak en is handig de opvallende. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen anders is niet dood, met Bowlby en Bomer en Fraser alles geeft ons een grote afbeeldingen van deze gekwelde personen.

Het lijkt alsof het team achter Doom Patrol nam alles wat mensen kritiek over de bovenliggende serie, Titanen, en besloot om dingen te doen helemaal anders voor deze spin-off. Een gemeenschappelijke kritiek van het eerste seizoen van de Titanen was dat de serie nam zichzelf te serieus. Dat is uit het raam gegooid in Doom Patrol, als de toon en de personages hebben een zwaar gevoel van zelfbewustzijn. De verteller zegt zelfs tijdens de opening introductie van de serie, “Critici zijn gonna hate.” U kunt niet meer bekend dan dat! Een andere kritiek van de Titanen was dat het besteed veel te veel tijd aan het vervaardigen van een achtergrondverhaal voor de helden. Ja, er wordt tijd besteed aan het leren over al onze wacky helden en hoe ze tot stand kwamen, wat we zien ze zoals nu, maar het is niet lang en getrokken en we hebben nog steeds het punt.

Ook het leuke van Doom Patrol is dat geen van hen zijn bedoeld om te worden superhelden — ook niet ze willen worden (met uitzondering van de Cyborg). Soms is de underdog-verhaal kan worden gespeeld, maar dat is zeker niet het geval met deze serie. Dan zal er natuurlijk worden er vergelijkingen Titans, maar de series zijn zo verschillend van toon, dat het onmogelijk is om te proberen om erachter te komen hoe ze stapelen direct tegen elkaar. Terwijl er een heel seizoen links in te duiken en de serie zullen zeker moeten ontwikkelen en lokaliseren van de centrale verhaal duidelijker in de volgende afleveringen van de show is zeker een goede start en als u wist niet dat dit voor nu — DC-Universe betekent business.

Doom Patrol debuteert vrijdag, 15 februari op DC Universe en nieuwe afleveringen zal worden vrijgegeven elke week.